Supportärenden

Behöver du support för din Play IQ-produkt?

Supporten hjälper dig med alla sorters ärenden där vi även ger tips på övningar och hur du kommer igång, läs även nedan vad andra har frågat

    Vad gäller ditt ärende?

    Vanliga frågor & svar

    Supporten hjälper dig med alla sorters ärenden där vi även ger tips på övningar och hur du kommer igång, läs även nedan vad andra har frågat

    1. Tryck på ON knappen 2 – 3 sekunder.
    2. Den vänstra symbolen ska blinka.
    3. Tryck pil upp eller ned så att det står LAMP MODE ONLY.            
    4. Välj nu höger pil för de olika valen och tryck sedan OK två gånger.

    Genom att lamporna kan visa olika symboler slumpmässighet så vet aldrig spelaren vad den ska göra förrän den vänder på huvudet. Den motoriska huvudrörelsen är avgörande för att bygga upp din scanning och kunna ta beslut efter vad som finns bakom din rygg.

    Läs mer om hur produkten fungerar

    Vid vanlig användning och 3–4h per dag så räcker det att ladda cirka var tredje dag. Laddningen görs via magnetladdaren som förs in i laddhålet på baksidan. Laddning från tomt till fullt batteri kan ta några timmar.

    Ja, produkterna tål vatten men glöm inte att torka av dem efter användning.

    Läs mer om skötsel

    Nej, produkterna körs igång med enkla knapptryckningar och vem som helst klarar av att använda enheterna.

    Ja, det går bra och alla enheter är kompatibla med varandra.

    Se alla produkter

    Finns flera inspirationsfilmer under sidan övningar samt vår egna Youtube-kanal.

    Se alla produkter

    Moms (25%) är inräknad i alla angivna priser för produkterna i shopen. Angivna priser är exklusive frakt (se även Frakt- och leverans). LennAA Tech AB, som äger varumärket PLAY IQ LIGHT, ingår inte avtal med personer under 18 år utan målsmans godkännande.

    Villkoren begränsas till försäljning och leverans inom Sverige under 2023. Vid önskemål om köp utanför Sveriges gränser, kontakta oss på admin@playiqlight.se för priser, villkor, fraktkostnad med mera.

    Betalning i vår butik kan göras på olika sätt. I kassan vid utcheckningen kan du se vilka olika betalningsmetoder som finns tillgängliga.

    Under 12 månader från inköpsdatum åtar sig LennAA Tech AB att svara för produktens funktion. Garantin gäller inte vid yttre skada på grund av olyckshändelse, oaktsamhet, överspänning, onormal användning eller om du låtit bli att följa Skötselråden (Skötsel & Felsökning). Varan med garantifel repareras eller ersätts. Se även avsnittet Reklamation nedan. Gå även igenom de instruktioner som finns om hur man ska hantera produkten under Skötselråd (Skötsel & Felsökning) innan du börjar använda produkten.

    Garantiservice och normalt förfarande vid garantireklamation innebär i första hand att vi försöker åtgärda felet på distans. Du kan kontakta oss direkt via e-post på support@playiqlight.se eller genom det färdiga kontaktformuläret under SUPPORT och kontakt. I andra hand kan reparation eller utbyte bli aktuellt.

    Om returen gäller garantireklamation, kontakta oss först via det färdiga formuläret under Supportärenden. Fyll i informationen om artikelnummer, orsak till reklamationen (felorsak, brister, driftsproblem, felbeskrivning och eventuell egen diagnos med mera), ordernummer, inköpsdatum samt fullständig kontaktinformation. Innan returen sker kommer en av våra tekniker att kontakta dig för att se om felet kan åtgärdas på distans.

    OBS! Innan du tar kontakt och eventuellt returnerar produkten, kontrollera instruktionerna om hur produkten fungerar under avsnittet “HUR FUNGERAR DET” på hemsidan.

    På alla beställningar tillkommer en fraktavgift. Leveransen sker till närmaste utlämningsställe och varorna ligger kvar för upphämtning i 14 dagar. Fraktpris och mer information finns vid kassan och i utcheckningen av beställningen.

    Privatpaket levereras normalt inom 3-5 arbetsdagar. Om dina varor finns i lager skickas de från vårt lager senast 3 arbetsdagar efter att beställningen har mottagits. Om leveranstiden blir längre kommer vår kundtjänst att kontakta er med aktuell leveranstid innan beställningen genomförs. Om det uppstår en försening har du som kund rätt att häva köpet utan extra kostnad.

    För paket som inte hämtas ut inom den föreskrivna tiden och returneras fakturerar vi 400 kr.

    Vid returfrakt, var noga med att packa din retur omsorgsfullt oavsett orsaken till returen. Varan ska vara väl förpackad så att varken varan eller förpackningen skadas. Skicka gärna tillbaka varan som ett “rekommenderat paket”, eftersom vi inte ansvarar för försändelser som försvinner på vägen till oss.

    OBS! Spara kollinumret, när du returnerar varan, bifoga även e-postkommunikationen som har ägt rum som referens, samt fullständig kontaktinformation, inklusive adress för retur av åtgärdad vara och mobilnummer för avisering.

    Ångerrätt vid köp online gäller när du handlar från vår butik enligt ångerrätten i distans- och hemförsäljningslagen. Vid återköp enligt distans- och hemförsäljningslagen har du som konsument 14 dagars ångerrätt. Ångerrätt gäller om varan återsänds i oanvänt skick och i sin originalförpackning, inklusive medföljande tillbehör. Kostnaden för returfrakten betalar du som kund.

    Vid företagsförsäljning gäller inte distanshandelslagen, och ångerrätt medges normalt sett inte. Om du ångrat ditt köp och vill lämna tillbaka varan, kontakta oss först via e-post på support@playiqlight.se. Du kommer då att få information om hur varan ska returneras och hur återbetalningen kommer att ske. Ange i ditt e-postmeddelande artikelnummer, orsak till returen (tex. ångerrätt), ordernummer, inköpsdatum samt fullständig kontaktinformation.

    Om varan eller förpackningen är skadad eller produkten måste återställas på grund av att den blivit uppackad eller använd så förbehåller vi oss rätten att göra ett avdrag på återbetalningen motsvarande vår kostnad för att återställa produkten i säljbart skick. Kostnaden för att skicka tillbaka ditt ångrade köp betalar du som kund. Eventuell återbetalning sker senast inom 30 dagar från den dag vi mottagit och undersökt den returnerade varan.

    Enligt konsumentköplagen är reklamationstiden för en vara 3 år. För att åberopa reklamationsrätten är det du som kund som ska påvisa att varan var defekt vid inköpstillfället. Detta ska göras inom skälig tid efter det att du märkt eller borde ha märkt felet. Det enkla testet för att fastställa produktens funktion är att trycka på ON-knappen och efterföljande Test-knapp. Detta utgör det stora testet av att produkten fungerar som den ska.

    Du som kund skickar produkten till den adress som beskrivs under SUPPORT-fliken och Adress. Efter returen gör våra tekniker en teknisk undersökning av produkten för att identifiera felorsak. Om produkten kan repareras eller åtgärdas på annat sätt, returneras den till dig. Om varan är defekt på grund av tillverkningsfel och inte kan repareras, ersätts den med en ny ersättningsprodukt utan kostnad för vara eller frakt. Den normala undersöknings- och reparationstiden är 3-4 veckor.

    Om det efter teknisk undersökning av den reklamerade produkten framkommer att den inte är defekt på grund av tillverkningsfel och inte utgör en godkänd reklamation, eller om den är defekt på grund av en annan yttre orsak än vårt ansvar som leverantör, förbehåller vi oss rätten att ta ut en undersökningsavgift på 400 kr inklusive moms, plus fraktkostnad för eventuell returfrakt. Vi kommer i så fall att kontakta dig som kund för att komma överens om vidare åtgärder.

    Exempel på yttre orsaker och omständigheter till uppkommen skada eller brist som inte godtas som garantireklamation är:

    • Skador på elektronik som beror på felaktig laddare
    • Produkten får inte skruvas isär
    • Tydliga skador/repor på Triggerenhetens mittpunkt och IR-sensorns avläsningsområden

    Vid eventuell tvist följer vi Allmänna reklamationsnämndens rekommendationer och beslut.

    Kostnaden för att skicka tillbaka ditt reklamerade köp betalar du som kund.

    Vi värnar om din integritet och skyddet av dina personuppgifter. Genom att använda vår webbshop samtycker du till att vi behandlar dina personuppgifter i enlighet med gällande svensk och EU-lagstiftning, inklusive EU:s dataskyddsförordning (GDPR).

    Vi samlar in och använder endast de personuppgifter som är nödvändiga för att kunna tillhandahålla våra tjänster och leverera dina beställningar. Det kan inkludera uppgifter som namn, kontaktinformation och betalningsinformation.

    Dina personuppgifter behandlas konfidentiellt och skyddas mot obehörig åtkomst, förlust eller missbruk. Vi delar endast dina uppgifter med tredje parter när det är nödvändigt för att genomföra dina beställningar, t.ex. med leveransföretag.

    Du har rätt att när som helst begära information om vilka personuppgifter vi har om dig samt rätten att få eventuella felaktigheter rättade. Du kan också begära att dina personuppgifter raderas från vår databas, förutsatt att det inte finns några lagliga skäl som hindrar oss från att göra det.

    Vänligen läs vår fullständiga integritetspolicy för mer information om hur vi hanterar och skyddar dina personuppgifter.